NIEUWE OPENINGSTIJDEN

Vanaf september zijn wij ook op de woensdag geopend!!

 

De nieuwe openingstijden zijn dan:

WOENSDAG geopend van 8:30 tot 16:30 uur.

DONDERDAG geopend van 8:30 tot 13:00 uur

VRIJDAG en ZATERDAG geopend van 8:30 tot 16:30 uur.  

 

Gelieve altijd contact op te nemen voor een afspraak

 

Overige dagen en avonden geopend in overleg.

Alternatieve brandstoffen voor de V50 Nato

Brandstoffen voor de Moto Guzzi V50 Nato en andere klassieke (leger)motoren

 

Ook klassiekers ontkomen niet aan de overheidsdrang om de uitstoot van kwalijke stoffen via de uitlaat te verminderen. Een aantal jaren geleden is daarom de E95 benzine geïntroduceerd en de E10 zit er aan te komen. Met de E95 (5% ethanol) valt nog wel te rijden, maar de E10 (10% ethanol) is echt slecht voor onze motoren. De E95 heeft voor sommige onderdelen, zoals kunststof benzinetanks (maar die zullen op onze legermotoren niet voorkomen), al een negatief effect. Ook carburateurs kunnen verstopt gaan zitten, zeker als de motor een tijd stil heeft gestaan. Carburateurrubbers harden sneller uit. Ook trekt de ethanol in de benzine vocht aan en dat kan weer roestvorming in de tank veroorzaken, of aanslag in de carburateur.

Tevens kunnen veel gebruikte rubber onderdelen zoals benzineslang slecht tegen de ethanol. En met de E10 benzine wordt dat alleen maar erger.

 

Wat zijn dan die alternatieven?

Er is al een en ander geschreven over de BP Ultimate 98 en de Shell V-Power

benzines omdat deze geen ethanol bevatten. Daarnaast zou de BP Ultimate 98 ook

een reinigende werking hebben. Deze benzines kosten per liter wel iets meer dan de

E95 benzine, maar gezien het gemiddeld aantal kilometers dat per jaar met

klassieke motoren gereden wordt valt dat op jaarbasis best wel mee. Zeker als je de

kosten van reiniging, roestbestrijding en het vervangen van benzineslangen daar

weer tegenover zet.

 

Nog meer alternatieven?

Ja, die zijn er. Aspen benzine is er zo een. Daar zitten geen of veel minder kwalijke

stoffen in, en kan lang bewaard worden. Nadeel: niet overal verkrijgbaar en relatief

duur. Er is nog een alternatief: Competition 102. Maar ook die is niet overal

verkrijgbaar. En dan is er nog Ecomaxx. Naar verluid geen benzeen en tolueen en

ook geen ethanol. En zeer geschikt voor klassiekers. Wel wat duurder dan de E95,

maar goedkoper dan Aspen en binnenkort op meer plaatsen te verkrijgen. Ecomaxx

werkt aan een distributienetwerk opdat deze brandstof op veel plaatsen verkrijgbaar

is.

 

Samenvattend kun je dus het beste Shell V-power 98, BP Ultimate 98 of Competition 102 tanken!

 

Gebruikte bronnen: FEHAC en www.klcn.nl

Gereviseerd motorblok uit opslag defensie

Uit de nieuwe voorraad onderdelen:

 

Een bij defensie gereviseerd motorblok. Blok is in nieuwstaat.

Afgevuld met preserveerolie.

 

Kijk voor meer informatie in onze webshop

 

acculader noco genius g1100 voor €37,95

NU IN DE AANBIEDING:

 

ACCULADER NOCO GENIUS G1100

 

VOOR SLECHTS €37,95

 

TE BESTELLEN IN ONZE WEBSHOP

 

Oldtimerbeurs Central Classics op 16 en 17 DECEMBER 2017

Op zaterdag 16 en zondag 17 december staan wij wederom op Central Classics in Houten.

 

Meer informatie over deze beurs is te vinden op www.centralclassics.nl

 

Beursaanbiedingen volgen!

 

MW-Motoren

 

 

Motorbloktestbank

Hierbij een video van onze werkende motorbloktestbank.

Deze testbank is afkomstig van defensie en werd gebruikt voor het testen en afstellen van motorblokken voordat ze in de speciale kisten werden opgeslagen.

 

GLASPARELSTRALEN EN ZANDSTRALEN

Naast glasparelstralen en ultrasoonreinigen van blokdelen is het nu ook mogelijk om bij ons frame onderdelen te stralen met aluminiumoxide (korund). In onze nieuwe straalcabine past ook het bovenframe. 

 

Met het stralen van de frame onderdelen krijg je een mooie basis om te spuiten of poedercoaten. Ook dat kunnen wij realiseren!

 

Vraag naar de mogelijkheden!

 

 

omhoog