MOTORACCU VULLEN VERBODEN

 

Sinds 1 februari is het verboden om zelf een accu te vullen. Het verbod bestond al langer maar is nu uitgebreid voor (o.a.) zwavelzuur. Het doel is om te voorkomen dat stoffen waarmee mensen zelf explosieven kunnen maken nog vrij verkocht worden. We zien de gemiddelde automobilist nog niet 1-2-3 zijn eigen accu vullen maar er zijn nog genoeg motorrijders en klanten die dat wel deden. De stof waar het in dit geval om gaat is dus zwavelzuur en het verbod geldt in het verlengde hiervan ook voor zuurpakketten die in onss geval werd meegeleverd met onderhoudsvrije accu’s. Zwavelzuur mag alleen nog maar verkocht worden met een speciale vergunning.  Zogenaamde ‘onderhoudsvrije’ accu’s moeten door de dealer / leverancier vooraf gevuld worden. En alsof we nog niet genoeg aan regels en registraties hebben in dit land moeten motordealers verdachte transacties, verlies en diefstal van ‘precursoren’ (uitgangsstof voor explosieven) binnen 24 uur te melden bij het Meldpunt Verdachte Transacties Chemicaliën…

 

MAAR WAT HOUDT DIT IN VOOR MIJ ?!

Kort gezegd komt het erop neer dat wij als MW-MOTOREN geen onzuurde accu’s en losse flesjes accuzuur mogen verkopen.

Zoals je van ons gewend bent krijg je service en daarom gaan we de accu’s voortaan vullen in onze werkplaats voordat je deze koopt. Je kan dus gewoon de accu blijven kopen die je al had en afgevuld afhalen in onze werkplaats. Je hebt zelf dus nooit meer geknoei!

 

ONS ASSORTIMENT:
 

Onze (resterende!) VARTA accu’s die worden besteld in onze webshop gaan verzonden worden zonder accuzuur.

Onze BANNER accu’s zijn in de fabriek gevuld en kunnen alleen worden afgehaald in de werkplaats.

Onze MOTOBATT accu zijn AGM accu’s en kunnen worden verzonden.

Onze BS BATTERY accu’s zijn AGM accu’s en kunnen worden verzonden/

 

tellerregistratie bij MW-MOTOREN

 

Tellerregistratie voor motoren dus ook bij MW-Motoren ✅


Vanaf 1 juli krijgen door het RDW erkende bedrijven de plicht om ook voor motorfietsen de tellerstand te registreren. Met deze maatregel wil de overheid de handel in motorfietsen minder vrijblijvend maken. Meer informatie over de geregistreerde tellerstanden moet kopers helpen om een betrouwbare motorfiets aan te schaffen. Tellerregistratie is een gezamenlijke wens van overheid, de Vereniging Aanpak Tellerstanden en motorbranche en moet economische fraude tegengaan en de verkeersveiligheid verbeteren.

 

De “Black Eagle” is inmiddels afgeleverd

De “Galvani” is inmiddels afgeleverd

CORONA MAATREGELEN (15-12-2020)

Na de aankondiging van de nieuwe corona maatregelen moeten winkels dicht, maar dit geldt niet voor garagebedrijven. De werkplaatsen kunnen open blijven. Locaties voor reparatie en onderhoud van consumentenartikelen en (motor)voertuigen worden dan ook specifiek als ‘uitgezonderde detailhandel tijdens de lockdown ‘genoemd. Hierdoor moet mobiliteit gegarandeerd worden, zodat reparaties aan vervoermiddelen dus zeker door moeten kunnen gaan. 

Het bezorgen van verkochte motoren op externe locatie kan volgens de Bovag wel en ook het ophalen en terugbrengen van motorfietsen voor reparaties of onderhoud blijft mogelijk.

 

Dat betekend voor ons bedrijf het volgende:

 

  • Onze werkplaats is open voor werkzaamheden.
  • Halen- en brengen van motoren is mogelijk op afspraak.
  • Afhalen van bestellingen via de webshop is mogelijk op afspraak.
  • Onze haal- en brengservice gaat door volgens onze normale planning!
  • Verder houden wij ons aan de corona maatregelen

 

MW-Motoren

 

GROTE MODELLEN; service, onderhoud en onderdelen

 

Voor onderhoud en revisie aan de V50 Nato en andere kleine V-modellen is MW-Motoren hèt adres.

 

Ook voor de Grote Modellen kun je bij ons terecht! Wij hebben inmiddels ruime ervaring met de modellen zoals:  V7, 850 T3 en de California 2 en 3. Wel de carburateur uitvoeringen en geen injectie modellen! De laatste jaren staan er regelmatig grote modellen bij ons in de werkplaats en zijn inmiddels bedreven in de service en het onderhoud van de Grote Modellen.

 

De onderdelen zijn te vinden in onze webshop.

 

UITBREIDING TEAM MW-MOTOREN

 

NIEUWS!!
Vanaf 1 november gaat Antoon van den Putte fulltime voor MW- Motoren aan het werk.
Antoon werkt momenteel geregeld op de zaterdagen bij ons; zodoende kennen veel klanten hem al.
Antoon zal allround werkzaamheden gaan uitvoeren in de werkplaats en hij zal de webshop helpen bijhouden.
Met zijn achtergrond en ervaring in de techniek is Antoon een hele goede aanvulling binnen het team van MW-Motoren.
Met deze uitbreiding trachten wij de doorgang van het bedrijf te continueren en de totaalservice voor de V50 Nato’s en andere kleine Guzzi Modellen te waarborgen!
MW-Motoren

 

AANBIEDING REVISIE AANDRIJFLIJN

 
Complete aandrijflijn:

motorblok, versnellingsbak, cardan en carburateurs of een combinatie van deze onderdelen.

 

10% KORTING OP DE GEHELE REVISIE!! (geldig t/m 31 januari 2020)

 

REVISIE houdt bij ons in:
Demontage, Ontvetten, Inspectie en Meting op tolerantiewaarden, Plan van Aanpak (bespreken i.v.m. eventueel te vervangen delen), Glasparelstralen (optie), Ultrasoon reinigen, Vervangen Pakkingen, Keerringen en Bevestigingsmateriaal, Montage en Opbouw, Afstellen, etc. 

 

Aandrijflijn kan los aangeleverd worden of de complete motor. 

 

Haal- en brengservice is gratis in combinatie met deze aanbieding!

 

PRIJS OP AANVRAAG en PLANNING IN OVERLEG.
10% KORTING OVER DE GEHELE FACTUUR!
(uitsluitend kleine modellen Moto Guzzi)

 

 

ZATERDAG 21 NOVEMBER VERKOOPDAG + WORKSHOP (REVISIE) AANDRIJFLIJN

DEZE WORKSHOP GAAT HELAAS NIET DOOR! 

Met de nieuwe Corona maatregelen is deze workshop helaas niet te organiseren! 
Meer informatie volgt!

 

Wij hebben besloten om dit jaar niet deel te nemen aan de Oldtimerbeurs Central Classics in december!

Kosten, onzekerheden, het verloop van het virus, risico’s en een rondgang langs onze klanten (vaste bezoekers beurs) hebben ons dit doen besluiten.

 

Als alternatief gaan wij het volgende organiseren:

 

ZATERDAG 21 NOVEMBER VERKOOPDAG + WORKSHOP OVER (REVISIE) AANDRIJFLIJN 

 

  • In het gehele weekend zal er een kortingsactie zijn in onze webshop
  • Workshop over (onze revisie van) aandrijflijn; alle facetten van deze revisie zullen wij laten zien
    Nadruk leggen wij op het motorblok, versnellingsbak, cardanklok en carburateurs en het 3e en 4e Echelons onderhoud.
  • Kortingsactie voor revisie van de gehele aandrijflijn (geldig in de maanden november en december 2020 en januari 2021
    10% KORTING OVER DE GEHELE FACTUUR (Offerte en wensen kunnen ze dag beproken worden!)
  • Wij zorgen voor de inwendige mens.
  • Opgave verplicht.
  • Deelname gratis.
  • Coronaregels worden in acht genomen!
  • Alles onder voorbehoud ontwikkelingen Corona!
  • In het voorjaar van 2021 zullen wij wederom een workshop 1e en 2e Echelons onderhoud organiseren

 

chiel morshuis met zijn trots in de motoplus

Collega Chiel Morshuis staat in de Motoplus met zijn tros de Moto Guzzi Dingo

 

HIER het PDF bestand van het artikel

 

 

 

Alternatieve brandstoffen voor de V50 Nato

Brandstoffen voor de Moto Guzzi V50 Nato en andere klassieke (leger)motoren

 

Ook klassiekers ontkomen niet aan de overheidsdrang om de uitstoot van kwalijke stoffen via de uitlaat te verminderen. Een aantal jaren geleden is daarom de E95 benzine geïntroduceerd en de E10 zit er aan te komen. Met de E95 (5% ethanol) valt nog wel te rijden, maar de E10 (10% ethanol) is echt slecht voor onze motoren. De E95 heeft voor sommige onderdelen, zoals kunststof benzinetanks (maar die zullen op onze legermotoren niet voorkomen), al een negatief effect. Ook carburateurs kunnen verstopt gaan zitten, zeker als de motor een tijd stil heeft gestaan. Carburateurrubbers harden sneller uit. Ook trekt de ethanol in de benzine vocht aan en dat kan weer roestvorming in de tank veroorzaken, of aanslag in de carburateur.

Tevens kunnen veel gebruikte rubber onderdelen zoals benzineslang slecht tegen de ethanol. En met de E10 benzine wordt dat alleen maar erger.

 

Wat zijn dan die alternatieven?

Er is al een en ander geschreven over de BP Ultimate 98, Total Excellium en de Shell V-Power

benzines omdat deze geen ethanol bevatten. Daarnaast zou de BP Ultimate 98 ook

een reinigende werking hebben. Deze benzines kosten per liter wel iets meer dan de

E95 benzine, maar gezien het gemiddeld aantal kilometers dat per jaar met

klassieke motoren gereden wordt valt dat op jaarbasis best wel mee. Zeker als je de

kosten van reiniging, roestbestrijding en het vervangen van benzineslangen daar

weer tegenover zet.

 

Nog meer alternatieven?

Ja, die zijn er. Aspen benzine is er zo een. Daar zitten geen of veel minder kwalijke

stoffen in, en kan lang bewaard worden. Nadeel: niet overal verkrijgbaar en relatief

duur. Er is nog een alternatief: Competition 102. Maar ook die is niet overal

verkrijgbaar. En dan is er nog Ecomaxx. Naar verluid geen benzeen en tolueen en

ook geen ethanol. En zeer geschikt voor klassiekers. Wel wat duurder dan de E95,

maar goedkoper dan Aspen en binnenkort op meer plaatsen te verkrijgen. Ecomaxx

werkt aan een distributienetwerk opdat deze brandstof op veel plaatsen verkrijgbaar

is.

 

Als je dan toch E10 gaat tanken: Putoline E10 FUEL FIGHTER

 

E10 Fuel Fighter is een krachtig brandstofadditief. Specifiek ontwikkeld ter bescherming van het brandstofsysteem tegen de schadelijke effecten van E10 brandstoffen, die voor 10% uit bio-ethanol bestaan. E10 Fuel Fighter compenseert de nadelige gevolgen en voorkomt motorschade. Het product heeft de volgende eigenschappen:

Beschermt het brandstofsysteem tegen corrosie
Verbetert de smeereigenschappen
Vermindert inwendige wrijving in de motor
Vermindert brandstofverbruik
Reinigt injectoren en kleppen: zorgt voor optimale verbranding.

Gebruiksaanwijzing: Voeg 0,1% toe aan de benzine (25 ml voor 25 liter brandstof)
De speciale doseerhulp op de fles helpt om de juiste hoeveelheid te krijgen.

 

Putoline E10 FUEL FIGHTER is verkrijgbaar in onze webshop.

 

 

Samenvattend kun je dus het beste Shell V-power 98, Total Excellium, BP Ultimate 98 of Competition 102 tanken!

 

Gebruikte bronnen: FEHAC en www.klcn.nl

 

 

 

Motorbloktestbank

Hierbij een video van onze werkende motorbloktestbank.

Deze testbank is afkomstig van defensie en werd gebruikt voor het testen en afstellen van motorblokken voordat ze in de speciale kisten werden opgeslagen.

 

GLASPARELSTRALEN EN ZANDSTRALEN

Naast glasparelstralen en ultrasoonreinigen van blokdelen is het nu ook mogelijk om bij ons frame onderdelen te stralen met aluminiumoxide (korund). In onze nieuwe straalcabine past ook het bovenframe. 

 

Met het stralen van de frame onderdelen krijg je een mooie basis om te spuiten of poedercoaten. Ook dat kunnen wij realiseren!

 

Vraag naar de mogelijkheden!