GROTE MODELLEN; service, onderhoud en onderdelen

 

Voor onderhoud en revisie aan de V50 Nato en andere kleine V-modellen is MW-Motoren hèt adres.

 

Ook voor de Grote Modellen kun je bij ons terecht! Wij hebben inmiddels ruime ervaring met de modellen zoals:  V7, 850 T3 en de California 2 en 3. Wel de carburateur uitvoeringen en geen injectie modellen! De laatste jaren staan er regelmatig grote modellen bij ons in de werkplaats en zijn inmiddels bedreven in de service en het onderhoud van de Grote Modellen.

 

De onderdelen zijn te vinden in onze webshop.

 

UITBREIDING TEAM MW-MOTOREN

 

NIEUWS!!
Vanaf 1 november gaat Antoon van den Putte fulltime voor MW- Motoren aan het werk.
Antoon werkt momenteel geregeld op de zaterdagen bij ons; zodoende kennen veel klanten hem al.
Antoon zal allround werkzaamheden gaan uitvoeren in de werkplaats en hij zal de webshop helpen bijhouden.
Met zijn achtergrond en ervaring in de techniek is Antoon een hele goede aanvulling binnen het team van MW-Motoren.
Met deze uitbreiding trachten wij de doorgang van het bedrijf te continueren en de totaalservice voor de V50 Nato’s en andere kleine Guzzi Modellen te waarborgen!
MW-Motoren

 

AANBIEDING REVISIE AANDRIJFLIJN

 
Complete aandrijflijn:

motorblok, versnellingsbak, cardan en carburateurs of een combinatie van deze onderdelen.

 

10% KORTING OP DE GEHELE REVISIE!! (geldig t/m 31 januari 2020)

 

REVISIE houdt bij ons in:
Demontage, Ontvetten, Inspectie en Meting op tolerantiewaarden, Plan van Aanpak (bespreken i.v.m. eventueel te vervangen delen), Glasparelstralen (optie), Ultrasoon reinigen, Vervangen Pakkingen, Keerringen en Bevestigingsmateriaal, Montage en Opbouw, Afstellen, etc. 

 

Aandrijflijn kan los aangeleverd worden of de complete motor. 

 

Haal- en brengservice is gratis in combinatie met deze aanbieding!

 

PRIJS OP AANVRAAG en PLANNING IN OVERLEG.
10% KORTING OVER DE GEHELE FACTUUR!
(uitsluitend kleine modellen Moto Guzzi)

 

 

ZATERDAG 21 NOVEMBER VERKOOPDAG + WORKSHOP (REVISIE) AANDRIJFLIJN

DEZE WORKSHOP GAAT HELAAS NIET DOOR! 

Met de nieuwe Corona maatregelen is deze workshop helaas niet te organiseren! 
Meer informatie volgt!

 

Wij hebben besloten om dit jaar niet deel te nemen aan de Oldtimerbeurs Central Classics in december!

Kosten, onzekerheden, het verloop van het virus, risico’s en een rondgang langs onze klanten (vaste bezoekers beurs) hebben ons dit doen besluiten.

 

Als alternatief gaan wij het volgende organiseren:

 

ZATERDAG 21 NOVEMBER VERKOOPDAG + WORKSHOP OVER (REVISIE) AANDRIJFLIJN 

 

  • In het gehele weekend zal er een kortingsactie zijn in onze webshop
  • Workshop over (onze revisie van) aandrijflijn; alle facetten van deze revisie zullen wij laten zien
    Nadruk leggen wij op het motorblok, versnellingsbak, cardanklok en carburateurs en het 3e en 4e Echelons onderhoud.
  • Kortingsactie voor revisie van de gehele aandrijflijn (geldig in de maanden november en december 2020 en januari 2021
    10% KORTING OVER DE GEHELE FACTUUR (Offerte en wensen kunnen ze dag beproken worden!)
  • Wij zorgen voor de inwendige mens.
  • Opgave verplicht.
  • Deelname gratis.
  • Coronaregels worden in acht genomen!
  • Alles onder voorbehoud ontwikkelingen Corona!
  • In het voorjaar van 2021 zullen wij wederom een workshop 1e en 2e Echelons onderhoud organiseren

 

chiel morshuis met zijn trots in de motoplus

Collega Chiel Morshuis staat in de Motoplus met zijn tros de Moto Guzzi Dingo

 

HIER het PDF bestand van het artikel

 

 

 

Alternatieve brandstoffen voor de V50 Nato

Brandstoffen voor de Moto Guzzi V50 Nato en andere klassieke (leger)motoren

 

Ook klassiekers ontkomen niet aan de overheidsdrang om de uitstoot van kwalijke stoffen via de uitlaat te verminderen. Een aantal jaren geleden is daarom de E95 benzine geïntroduceerd en de E10 zit er aan te komen. Met de E95 (5% ethanol) valt nog wel te rijden, maar de E10 (10% ethanol) is echt slecht voor onze motoren. De E95 heeft voor sommige onderdelen, zoals kunststof benzinetanks (maar die zullen op onze legermotoren niet voorkomen), al een negatief effect. Ook carburateurs kunnen verstopt gaan zitten, zeker als de motor een tijd stil heeft gestaan. Carburateurrubbers harden sneller uit. Ook trekt de ethanol in de benzine vocht aan en dat kan weer roestvorming in de tank veroorzaken, of aanslag in de carburateur.

Tevens kunnen veel gebruikte rubber onderdelen zoals benzineslang slecht tegen de ethanol. En met de E10 benzine wordt dat alleen maar erger.

 

Wat zijn dan die alternatieven?

Er is al een en ander geschreven over de BP Ultimate 98, Total Excellium en de Shell V-Power

benzines omdat deze geen ethanol bevatten. Daarnaast zou de BP Ultimate 98 ook

een reinigende werking hebben. Deze benzines kosten per liter wel iets meer dan de

E95 benzine, maar gezien het gemiddeld aantal kilometers dat per jaar met

klassieke motoren gereden wordt valt dat op jaarbasis best wel mee. Zeker als je de

kosten van reiniging, roestbestrijding en het vervangen van benzineslangen daar

weer tegenover zet.

 

Nog meer alternatieven?

Ja, die zijn er. Aspen benzine is er zo een. Daar zitten geen of veel minder kwalijke

stoffen in, en kan lang bewaard worden. Nadeel: niet overal verkrijgbaar en relatief

duur. Er is nog een alternatief: Competition 102. Maar ook die is niet overal

verkrijgbaar. En dan is er nog Ecomaxx. Naar verluid geen benzeen en tolueen en

ook geen ethanol. En zeer geschikt voor klassiekers. Wel wat duurder dan de E95,

maar goedkoper dan Aspen en binnenkort op meer plaatsen te verkrijgen. Ecomaxx

werkt aan een distributienetwerk opdat deze brandstof op veel plaatsen verkrijgbaar

is.

 

Als je dan toch E10 gaat tanken: Putoline E10 FUEL FIGHTER

 

E10 Fuel Fighter is een krachtig brandstofadditief. Specifiek ontwikkeld ter bescherming van het brandstofsysteem tegen de schadelijke effecten van E10 brandstoffen, die voor 10% uit bio-ethanol bestaan. E10 Fuel Fighter compenseert de nadelige gevolgen en voorkomt motorschade. Het product heeft de volgende eigenschappen:

Beschermt het brandstofsysteem tegen corrosie
Verbetert de smeereigenschappen
Vermindert inwendige wrijving in de motor
Vermindert brandstofverbruik
Reinigt injectoren en kleppen: zorgt voor optimale verbranding.

Gebruiksaanwijzing: Voeg 0,1% toe aan de benzine (25 ml voor 25 liter brandstof)
De speciale doseerhulp op de fles helpt om de juiste hoeveelheid te krijgen.

 

Putoline E10 FUEL FIGHTER is verkrijgbaar in onze webshop.

 

 

Samenvattend kun je dus het beste Shell V-power 98, Total Excellium, BP Ultimate 98 of Competition 102 tanken!

 

Gebruikte bronnen: FEHAC en www.klcn.nl

 

 

 

Motorbloktestbank

Hierbij een video van onze werkende motorbloktestbank.

Deze testbank is afkomstig van defensie en werd gebruikt voor het testen en afstellen van motorblokken voordat ze in de speciale kisten werden opgeslagen.

 

GLASPARELSTRALEN EN ZANDSTRALEN

Naast glasparelstralen en ultrasoonreinigen van blokdelen is het nu ook mogelijk om bij ons frame onderdelen te stralen met aluminiumoxide (korund). In onze nieuwe straalcabine past ook het bovenframe. 

 

Met het stralen van de frame onderdelen krijg je een mooie basis om te spuiten of poedercoaten. Ook dat kunnen wij realiseren!

 

Vraag naar de mogelijkheden!